Visuel Identitet for "The Society"

A Visual Identity and Brand Identity created for a jewelry brand based in Hong Kong


"The Society" er et smykkefirma som har base i Hong Kong, de har lavet et speciale i at designe og udvikle unika smykker for kunder som primært er bosiddende i området i og omkring Hong Kong. Målgruppen for mange af produkterne er udlændinge som er bosiddende i Hong Kong.

Design opgaven bestod i, at designe de Visuelle Hjørnesten for virksomheden (Logo design, Farver, Typografi, Fotostil, Design elementer). Når alle elementer var færdiggjorte samt godkendte, skulle det tages til det næste skridt hvor jeg skulle designe en Designmanual for virksomheden. Designmanualen kunne så bruges som grundlæggende visuelt pejlemærke når andre designelementer skulle produceres lokalt i Hong Kong for bland andet pakkemateriale + promovering via SoMe kanaler.

Selve grundelementerne er designet med fokus på den primære målgruppe men samtidig også med et klart strategisk design fokus for hvordan elementerne kan bruges digitalt, og hvorledes logoet ville fungere hvor et fx. blev præget på en gaveæske. En opgave hvor der i høj grad skulle tages højde for promovering via de digitale kanaler og primært SoMe. Men, hvor det samtidig skal kunne fungere og udstråle eksklusivitet ved printet pakkemateriale (Secondary packaging).

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google