Novo Nordisk – Designarbejde

Som intern Designer i Corporate Branding i Novo Nordisk igennem et lille årti, kom jeg rundt omkring en masse forskellige designløsninger med et stærkt link til den Visuelle Identitet


Igennem en 10 årig periode hvor jeg primært var ansat i Corporate Branding samt Corporate Communications, havde jeg ansvaret for at formidle samt udvikle den Visuelle Identitet. Det var også som hands-on designer på en del af de Corporate programmer, initiativer samt produkter som kom frem i den periode.

I 2020 opdaterede Novo Nordisk deres Visuelle Identitet, til et mere strømlinet og tidssvarende design, som er mere klar til de udfordringer der er i den digitale tidsalder vi lever i, med synlighed på nettet samt ikke mindst SoMe og nogle elementer som er mere rustet til at kunne bruges digitalt. Et super cool look skal selvfølgelig støtte op om en af de største virksomheder i Danmark.

Nogle af de Novo Nordisk opgaver som er vist her, reflekterer den "gamle" Visuelle Identitet. Men, jeg har den seneste tid haft travlt med at lave materiale som afspejler den nye Visuelle Identitet. Da Novo Nordisk er en medicinal koncern er der en del materiale som jeg ikke har mulighed for at vise på mit website. Der er ret meget omkring produkter og hele det regulatoriske område, hvor jeg også har designet pakkemateriale (secondary packaging). Så kender ret meget til flowet omkring at få pakemateriale godkendt igennem FDA og EMA og hvad der kan lade sig gøre med designet.

Opgaverne her er kun et lille udsnit af hvad jeg har lavet, så lad os snuppe en kop kaffe og lad mig høre om hvordan jeg kan hjælpe til med at løse din designopgave.

Iconostrations © YNOTBOB
Is part of the new illustration style for Novo Nordisk, but it is not only limited to Novo Nordisk as other companies use the same cool style of illustrations.

Stilen fra Iconostrations er på en måde en tidslinje som bevæger sig fra A til B, men som på ingen måde er klassisk lige linje. Men mere levende med kurver, hjørner og illustrationer som udgør det samlede billede.

Jeg har udført en del "Iconostrations" for flere forskellige områder primært i Novo Nordisk. Iconostrations er baseret på den opdaterede Visuelle Identitet fra Novo Nordisk og er et af de primære formsprog Novo Nordisk bruger i deres kommunikation. Når en afdeling eller et projekt har brug for en iconostration, er det vigtigt at gøre sig klar hvad historien og hvad som der skal fortælles. Formatet er for det meste i tværformat, men kan også laves i højformat, det vil specielt være utrolig godt til digtialt brug, hvor man tid scroller ned af en side.

Selve stilen på Iconostrations er en tynd linje som forbinder de forskellige elementer, der kan være huller hvor der ikke er en linje, men så vil det føles naturligt i flowet. Det som fungerer så fantastisk godt for iconstrations er at man med simple illustrationer tit kan fortælle en ret så kompleks fortælling. Du er velkommen til at sende mig en mail, så vi kan gå i dialog om hvor meget det vil koste at skabe en iconostration.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google