Design af Basketball for Novo Nordisk
En udfordrende design opgave i et anderledes format
Opgavebeskrivelsen var at designe og skabe en basketball for Take Action projektet i Novo Nordisk som en gave for de børn som er på de Julemærkehjem rundt omkring i Danmark.
Design briefen på ogaven var at det skulle holdes inden for Novo Nordisk CVI (Corporate Visual Identity), men der skulle samtidig skabes noget, som var tidssvarende og var i øjenhøjde med målgruppe som er pre-teen og teenagere. Så... Det skulle være Corporate + Street på samme tid. Så en udfordring, men dem elsker jeg. Så på med handsken og løfte opgaven.
Det design som endte med at blive valgt og produceret som en Basketball var en version hvor jeg havde illustreret bolden som var der lavet graffiti stil, samtidig med at hele farvepaletten var i Novo Nordisk Corporate farver. Så et godt mix af Corporate + Street.
Jeg er selv utrolig stolt af slutresultatet, da vi formåede at få skabt en Basketball som er super cool, men samtidig holder sig inden for rammerne af hvad man kan gøre inden for den Visuelle Identitet i Novo Nordisk.
Kunde:
Novo Nordisk
Projektdato:
marts 2020
Kategori:




